NATUUR BUITEN VAN BINNEN VOELEN ...

Geniet van een wandeling

22-12-2021

Hoe een wandeling naar buiten kan helpen om je goed te voelen.

Benodigde tijd

20 minuten per dag gedurende ten minste een week.

Hoe het te doen

Reserveer 20 minuten om een week lang elke dag zelf een wandeling buiten te maken. Probeer je aan dit schema te houden, tenzij het weer extreem slecht is. Je kunt deze oefening nog steeds doen in een lichte regenbui , op voorwaarde dat je een fatsoenlijke paraplu en regenjas hebt.

Probeer tijdens het lopen zoveel mogelijk positieve dingen om je heen op te merken. Dit kunnen bezienswaardigheden, geluiden, geuren of andere sensaties zijn. Je kunt je bijvoorbeeld concentreren op de adembenemende hoogte van een boom die je nog nooit echt hebt opgemerkt, de ingewikkelde architectuur van een gebouw op je blok, de dans van de zon van een raam of plas, de geur van gras of bloemen, of de manier waarop andere mensen naar elkaar kijken terwijl ze door drukke straten navigeren.

Als je elk van deze positieve dingen opmerkt, erken ze dan allemaal in je geest - laat ze niet zomaar aan je voorbij glippen. Pauzeer even terwijl je elk ding hoort of ziet en zorg ervoor dat het registreert bij je bewuste bewustzijn, neem het echt in je op. Probeer te identificeren wat het is aan dat ding dat het voor jou plezierig maakt.

Probeer elke dag een andere route te lopen, zodat je niet te gewend raakt aan een van deze dingen en ze als vanzelfsprekend begint te beschouwen.

ROBIN  

Dit is een geweldig idee. We zitten in een nieuwe COVID-19 lockdown in Zuid-AustraliĆ« dus de tijd buiten is beperkt. Omdat het momenteel zo stil is, kon ik het gejoel van de vleugels van de kaketoe horen terwijl het over mijn hoofd vloog. Door alles op te merken, van alles te genieten, voelde ik me dankbaar dat ik nog leefde, dus keerde ik in een fantastische stemming terug naar huis. Probeer het eens! šŸ˜Š

Wandelogie ...